16 de des. 2015

Col·laboració amb Els Cuscusian*s


Lluís Sabadell Artiga és un artista plàstic inquiet. El vaig conèixer a Girona l'any 2001, en un curs d'escenografia impartit per Carlos Santos. Entre els assistents al curs, en Lluís, la Gal·la i jo vam idear el col·lectiu d'artistes plàstics La Plataforma. Ideat el projecte, jo em vaig retirar però l'any 2002 em van convidar a participar al Temps de Flors amb una instal·lació interactiva a La Plataforma "real" (un cub de ferro i fusta, sense parets, de 2m x 2m). L'experiència va ser rica, divertida i motivant. Amb els anys els hi vaig perdre la pista. La Plataforma es va dissoldre per donar pas a altres projectes, van venir fills, viatges i mudances. Però fa uns mesos Miró i l'Objecte han volgut que ens tornem a trobar.

Quan a mitjans d'abril vaig anar a la Fundació Miró parlar amb la Noemí Tomàs sobre el nostre espectacle, em va explicar que des del departament educatiu procuraven relacionar les exposicions, els espectacles, els tallers i els llibre. Jo era allà perquè el nostre espectacle lligava amb l'exposició sobre Miró i l'objecte. Però un moment. Llibres? Em van venir al cap uns llibres que havia vist per Internet i que m'havien cridat molt l'atenció: llibres-objecte. La Noemí no sabia de què li parlava però jo estava segura de que li agradarien, així que quan vaig arribar a casa vaig començar la recerca. No els trobava enlloc, però finalment i gràcies a la Clara Gassiot (gran artista i persona), vaig trobar el nom de l'editorial: Els Cuscusian*s. Quina va ser la meva sorpresa quan vaig descobrir que el creador i editor és en Lluís Sabadell Artiga (!!).


Vaig posar en contacte a la Noemí i en Lluís, i al cap d'uns mesos es va posar en marxa la co-creació d'un llibre a partir dels processos creatius de Joan Miró. El Lluís em va convidar a fer-me Cuscusiana i participar en la co-creació del llibre i, feliç, vaig acceptar. El llibre ha estat co-creat per Cuscuisan*s, la Fundació i l'Automàtica (una impremta que tinc ganes de visitar). Dissabte 19 de desembre el presenten i em fa molta il·lusió veure'l imprès.

Però la meva col·laboració no acaba aquí. L'editorial també té altres llibres-objectes publicats. Un d'ells és iNA, creador d'històries. Aquí teniu els enllaços als vídeos de les meves mans jugant amb el llibre. Espero que els gaudiu, i els compreu! Felicitats Cuscusian*s, i per molts més Llibres-Objecte.


Les fotografies d'aquest post són del web d'Els Cuscusian*s.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies pel teu comentari